Франція намагається притягнути до відповідальності капітана корабля за порушення санкцій

Всі новини

Дата

16 Вер 2024


Прокурори у французькому суді цього тижня стверджували, що капітан судна, якому було пред'явлено звинувачення у порушенні санкцій незабаром після початку війни в Україні, повинен понести відповідальність. Хоча раніше суд вже відпустив судно, аргумент полягає в тому, що капітан судна був обізнаний про ситуацію і власність судна, а отже, несе відповідальність за порушення.

 

Йдеться про судно під російським прапором «Балтійський лідер» (водотоннажністю 7100 тонн). Судно було побудоване у 2000 році і переходило через різні регістри та назви з різними власниками, перш ніж прибуло до росії у 2021 році. Судно перебувало в управлінні компанії PSB Leasing, дочірньої компанії російського банку «Промсвязьбанк». Європейський Союз і США наклали санкції на банк через його зв'язки з російським урядом. 

 

Корабель зайшов у порт Руана, Франція, 25 лютого, а потім відплив, повідомивши, що прямує до Санкт-Петербурга, росія. За одними даними, він був завантажений автомобілями, за іншими - деталями для вітрових електростанцій. Незабаром після відплиття з Руана французький флот перехопив судно і направив його до Булонь-сюр-Мер, де воно було затримано.

 

Виникла суперечка щодо права власності на судно, оскільки компанія PSB Leasing стверджувала, що фактичним власником судна є «Трансморфлот», а не вона. Компанія повідомила про передачу судна кількома днями раніше і, таким чином, стверджувала, що судно не працювало під санкціями. У грудні 2022 року Апеляційний суд міста Дуаль у Франції визнав «Трансморфлот» власником і звільнив судно. 

 

Капітана судна судять заочно. Прокурори вимагають стягнути з нього податковий штраф у розмірі 8 млн євро і ще 8 млн євро, які вимагає французька митниця. Прокурор стверджує, що капітан знав про право власності та експлуатацію судна і діяв відповідно.

 

Захист, однак, підкреслив, що капітан був лише посередником для власників судна. Вони заявили, що він повинен був виконувати накази свого роботодавця, і що невизначеність щодо права власності повинна була «піти на користь підсудному». Крім того, вони зазначили, що він заробив менше 2000 євро, тому слід зосередитися на російських компаніях, а не на особі.

 

Представники французької митниці підтвердили, що складно скласти чітке уявлення про справжнього власника судна. Однак вони вважають, що PSB Leasing залишався в управлінні, а отже, це було порушенням. У зв'язку з цим вони попросили суд призначити капітану судна умовне ув'язнення терміном на 10 місяців, але зобов'язати його сплатити два штрафи.

 

Очікується, що суд винесе рішення 10 жовтня.

 

Джерело: The Maritime Executive