Спроба росії орендувати літаки в Ефіопії провалилася через тиск санкцій
Всі новиниДата
06 Сер 2025
За інформацією ЗМІ Addis Insight, представники Управління цивільної авіації Ефіопії (ECAA) відхилили прохання російської делегації під час переговорів в Аддіс-Абебі наприкінці липня, заявивши, що не мають повноважень давати вказівки національному авіаперевізнику Ethiopian Airlines щодо оренди літаків.
Генеральний директор Ethiopian Airlines Group Месфін Тасев підтвердив, що жодних суттєвих переговорів з російськими представниками не відбулося і що жодної угоди досягнуто не було.
«росія перебуває під санкціями США, а Ethiopian Airlines має міцні операційні та комерційні зв'язки зі Сполученими Штатами», — сказав Тасев. «Ми працюємо відповідно до міжнародних норм та законодавства США і не готові ризикувати порушенням цих законів».
Тасеу додав, що Ethiopian Airlines активно шукає додаткові літаки, щоб задовольнити зростаючий попит на пасажирські та вантажні перевезення, що робить оренду росії ще менш імовірною.
Як повідомляється, росія прагнула укласти угоду про мокру оренду — коли літаки орендуються разом з екіпажем — для використання на внутрішніх маршрутах. За даними авіаційної бази даних ch-aviation, переговори очолював Ярослав Тарасюк, торговий представник росії в Ефіопії.
Подібні спроби налагодити контакти в 2024 році з Казахстаном, Киргизстаном, Кувейтом і Катаром також не привели до укладення конкретних угод.
З моменту повномасштабного вторгнення в Україну західні санкції заважають російським авіаперевізникам купувати або обслуговувати літаки західного виробництва. Раніше Boeing і Airbus становили дві третини парку комерційних літаків росії і перевозили 90% всіх пасажирів.
Без доступу до оригінальних запасних частин та належного технічного обслуговування російські авіакомпанії страждають від технічних несправностей.
За даними вигнанського новинного веб-сайту «Новая газета Европа», у 2024 році в росії сталося 208 авіаційних інцидентів, що на 25% більше, ніж у попередньому році. Майже половина цих інцидентів була пов'язана з несправностями двигунів або шасі.
На тлі санкцій Кремль оголосив амбітний план відродження вітчизняної авіаційної промисловості, пообіцявши відновити рівні виробництва радянських часів і поставити авіакомпаніям понад 1000 літаків російського виробництва до 2030 року.
Однак цей план в основному зупинився. З початку війни з російських конвеєрів зійшло лише п'ять літаків, повідомляє ділове видання «Коммерсант»: три літаки Ту-214 і два Іл-96-300.
Згідно з початковим графіком, російські авіаперевізники мали отримати п'ять літаків вітчизняного виробництва в 2023 році, а потім ще 35 в 2024 році, включаючи Sukhoi Superjets, Ту-214, регіональні літаки MC-21 і турбогвинтові літаки Іл-114-300.
До 2026 року щорічне виробництво мало досягти 120 літаків, а до 2028 року — понад 200. Однак на початку 2025 року російський уряд тихо скоротив ці цілі, зменшивши виробничі плани вдвічі.
Джерело: The Moscow Times